Adversity Often Leads To Prosperity

Adversity Often Leads To Prosperity

ژن درمانی تازه ترين اميد مبتلايان به بيماری چشمی آرپی، در راه است

ژن درمانی تازه ترين اميد مبتلايان به بيماری چشمی آرپی، در راه است


استاد بیماریهای چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : تحقیقات اولیه بر ژن درمانی ، تازه ترین امید مبتلایان به بیماری چشمی آر پی ( RP ) با موفقیت سپری شده است .
دکتر رضا زارعی ابیانه از اعضای هیئت مدیره انجمن آر پی در مصاحبه با خبرنگار ما افزود : افراد زیادی در دنیا به بیماری رتینایتیس پیگمنتوزا یا آر پی retinitis pigmentosa مبتلا هستند که در بین آنان اشخاص صاحب نفوذ و سرمایه داری چون ولیعهد عربستان وجود دارند و به این علت سرمایه گذاری زیادی بر تحقیقات در باره درمان موثر این بیماری صورت می گیرد .
وی با بیان اینکه آر پی نوعی بیماری ارثی و ژنتیکی است گفت : علائم این بیماری چشمی در هر شخص ، در هر سن و هر جنسی ممکن است تظاهر یابد و بسته به نوع ژن معیوب موجود در سلولهای بدن او ، بیماری ممکن است در فردی ضعیف و در دیگری شدید باشد ، در بیماری گسترش یابد و در شخصی دیگر در مقطعی از بیماری ، متوقف شود .

دکتر زارعی ، کاهش دید ، تنگ شدن میدان بینایی و شبکوری را از علائم شایع آر پی اعلام کرد و افزود : در حال حاضر آر پی پیشگیری و درمان ندارد اما می شود با مشاوره ژنتیک از تولد کودکان مبتلا به این بیماری جلوگیری کرد و با استفاده از وسایل کمک بینایی برای مبتلایان ، امکان حضور در جامعه و تحصیل را برایشان فراهم آورد .

وی ابتلا به این بیماری را در ازدواجهای فامیلی شایع دانست و اضافه کرد : در روش ژن درمانی ، سعی می شود ژن معیوب عامل آر پی با ژن سالم تعویض شود تا در این صورت از پیشرفت آسیب به سلولهای شبکیه که در این بیماران به تدریج از بین می روند ، جلوگیری شود .
بنابر این گزارش ، دکتر وسمقی مدیر انجمن آر پی نیزکه خود از مبتلایان به آر پی است در مصاحبه با خبرنگار ما ، این انجمن را متولی اجرای طرح ژن درمانی آر پی در ایران اعلام کرد و گفت : به همین علت ما نیاز داریم که اسامی و مشخصات مبتلایان به آر پی را جمع آوری کنیم و با آنان در ارتباط باشیم .
وی با بیان اینکه انجمن آر پی بیش از هفت سال است که راه اندازی شده است اضافه کرد : این در حالی است که از حدود 50000 نفر مبتلا به این بیماری در کشور فقط دو هزار نفر به عضویت این انجمن در آمده اند و از خدمات آن بهره مند می شوند .
وسمقی ارائه خدمات مشاوره ژنتیک ، مشاوره روانشناسی در مشکلات خانوادگی ، شغلی و اجتماعی مبتلایان و اطلاع رسانی در باره جدید ترین یافته های علمی در باره این بیماری چشمی را از خدمات موسسه آر پی اعلام کرد و گفت : همه خدمات این انجمن که در تهران و برخی از استانهای کشور دفتر دارد ، کاملا رایگان است .

 
 
منبع :



نظرات شما عزیزان:

پروین
ساعت8:30---13 مهر 1392
ژن درمانی ضعف بینایی رو هم شامل میشه
پاسخ:سلام. ببینید اگه درمانی باری بیماران شبکیه که یکی از بخشهای مهمئ و اصلی چشم هستش پیدا بشه سایر بیماریهای چشمی به راحتی قابل درمانن چون اکثر اشکالات بینایی مربوط به ضعف این قسمت هستش.


محمدیان
ساعت12:54---31 مرداد 1392
باعرض سلام و خسته نباشید

متأسفانه خواهرمن هم به بیماریrpمبتلا می باشد. قصدداریم درانجمن عضو شویم لطفا راهنمایی فرمائید.


پاسخ: سلام منم واسه اینکه ایشون هم به این بیماری متلا هستن واقعا نتاسفم. اگه منظورتون انجمن حمایت از بیماران آرپی هستش بهتون توصیه میکنم به وبسایتشون. www.iranrp.ir مراجعه کنید یا با تلفن های تماسشون در قسمت تماس با ما تماس بگیرید تا بطور کامل و دقیق راهنماییتون کنن.


امير
ساعت17:04---27 تير 1392
سلام دوستان من امير25 سالمه.خوشحالم كساني پيداكردم كه با هم همدرديم.دبم ميخاد با1دخترخانم كه منودرك كنه يا همدردم باشه تاباهاش بدون هيچ حس بدي درد دل كنم اگر كسي هست توفيس بوك برام پيام بذاره يا بهhamze.1366@yahoo.com برام ميل بفرسته.ممنون ميشم خالصانه ازتون درخاست كردم اگر واقعا ازته دل ميخاين ژيام بدين ممنون
پاسخ: سلام. خیلی عجیبه اینجور آشنا شدن... اینکه همدرد باشیم وجه مشترک بدی نیست ولی کافی نیست مثلا بگیم نقطه اشتراکون بیماریمونه... ممکنه دو نفر مثلا یه بیماری مشترک داشتع باشن ولی هیچ درک متقابلی از هم نداشته باشن به هر حال برات آرزوی موفقیت و سلامتی میکنم امیر جان


آرش
ساعت12:03---14 تير 1392
سلام


امروز 1392/04/15 برای اولین بار وبلاگت رو دیدم خدا میدونه که خیلی خوشحال شدم و وقتی این خبر رو دیدم که محققان فعالیتهای بسیار مفیدی در این راستا انجام دادن بی اختیار اشکم سرازیر شد. من و دو خواهرم آر پی داریم و به این امید زندگی میکنیم که سلامتیمون رو به دست بیاریم ممنون از شما که در این زمینه بمون اطلاعات میدی
پاسخ: سلام آقا آرش عزیز. اول باید ورودتو به وبلاگ خودت خوشامد میگم. از آشنایی با شما خیلی خوشبختم و متاسفم که شما هم مثل من بیمار آرپی هستید. واسه شما و همه بیمارا آرزوی و سلامتی و بهبودی هر چه زودتر رو دارم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: کورش کریمی ׀ تاریخ: جمعه 4 شهريور 1390برچسب:آرپی,درمان آرپی,درمان آر-پی,ژن درمانی,درباره ی آرپی,آرپی چیست,آر-پی,رتینیتیس پیگمونتوزا,s pigmentosa,rp,retiniti, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درباره وبلاگ

سلام... به وبلاگ من خوش آمدید. من کورش هستم امیدوارم همه به آرزوهاشون برسن و همه چی روبراه باشه...


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , goodnight.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM